Neler yeni

Geçmiş Olsun 😔 IMEI Kayıt Ücreti 6091TL

Kürşat Kütükçü

Uzman Üye
Uzman
Katılım
16 Eki 2022
Konular
82
Mesajlar
2,496
Çözümler
1
Puanları
7,983
ModArt Kredi
0
Daha iyi günler bunlar yurtdışı telefon almak istiyorsanız bir an önce alın yılbaşında kayıt ücreti 6091tl oluyor
 

Levon Turaç

Yönetici
Yönetici
Katılım
8 Eyl 2022
Konular
221
Mesajlar
2,180
Çözümler
6
Puanları
12,033
ModArt Kredi
0
Daha iyi günler bunlar yurtdışı telefon almak istiyorsanız bir an önce alın yılbaşında kayıt ücreti 6091tl oluyor
Ya bunu bende gördüm gerçekten böyle bir zam nasıl olur anasını satayım.
İlk defa cihaz alanlar içinde mi geçerli. Yani kendi pasaportuna kaydeden kişiler de bu rakamı mı ödüyor?
 

Kürşat Kütükçü

Uzman Üye
Uzman
Katılım
16 Eki 2022
Konular
82
Mesajlar
2,496
Çözümler
1
Puanları
7,983
ModArt Kredi
0
Hiç farketmez reis bir ürün aldın veya var elinde kayıt edicen her şekilde 6091 TL ödemek zorundasın 1 Ocak tan itibaren
 

Levon Turaç

Yönetici
Yönetici
Katılım
8 Eyl 2022
Konular
221
Mesajlar
2,180
Çözümler
6
Puanları
12,033
ModArt Kredi
0
Hiç farketmez reis bir ürün aldın veya var elinde kayıt edicen her şekilde 6091 TL ödemek zorundasın 1 Ocak tan itibaren
Rezalet resmen yaa. Sonuçta ticaret yapmayan normal insanlarda oluyor mesela ben çıksam bende kendime ucuz telefon almayı düşünürüm ama bu 6000tl vergi ile değmez. Türkiye'den alırım kdv sini kullanırım şirkette daha karlı. Akılları sıra para yurt dışına akmasın diye uğraşıyorlar ama küçük hesap bunlar.
Tüm telefonları yrut dışından ithal ederken para yurt dışına akmıyor da millet telefon alınca mı para gidiyor? Cidden şaka gibi.

Türkiye'de yılda en az 10 Milyon adetten fazla akıllı cep telefonu satılıyor ve yaklaşık 100-200 Milyar TL para dönüyor. Bunun yarısı ürünün fiyatı olsa yurt dışına eşşek yüküyle para gidiyor çünkü telefonlar ithal ediliyor.

Yurt dışına tatile çıkan Türk vatandaşı sayısı ise 4-5 milyon kişi civarı(Toral turist göçmen ve mülteciler ile bu rakam 20 milyonu bulur). yani satılan telefon sayısından %50 daha az. 5 milyon türk vatandaşının yarısı telefon alıp getirse harcayaağı paranın ortalamasını yine 10.000 TL olarak baz alırsak İthal edilen telefonlara yatırılan paranın 1/4'ü eder. Yani ithal üründen dolayı zaten ekonomi bu halde. Ama ne hikmetse vatandaşın aldığı sanki ekonomiyi bozuyor gibi muamele çekiliyor.
 

Kürşat Kütükçü

Uzman Üye
Uzman
Katılım
16 Eki 2022
Konular
82
Mesajlar
2,496
Çözümler
1
Puanları
7,983
ModArt Kredi
0
Rezalet resmen yaa. Sonuçta ticaret yapmayan normal insanlarda oluyor mesela ben çıksam bende kendime ucuz telefon almayı düşünürüm ama bu 6000tl vergi ile değmez. Türkiye'den alırım kdv sini kullanırım şirkette daha karlı. Akılları sıra para yurt dışına akmasın diye uğraşıyorlar ama küçük hesap bunlar.
Tüm telefonları yrut dışından ithal ederken para yurt dışına akmıyor da millet telefon alınca mı para gidiyor? Cidden şaka gibi.

Türkiye'de yılda en az 10 Milyon adetten fazla akıllı cep telefonu satılıyor ve yaklaşık 100-200 Milyar TL para dönüyor. Bunun yarısı ürünün fiyatı olsa yurt dışına eşşek yüküyle para gidiyor çünkü telefonlar ithal ediliyor.

Yurt dışına tatile çıkan Türk vatandaşı sayısı ise 4-5 milyon kişi civarı(Toral turist göçmen ve mülteciler ile bu rakam 20 milyonu bulur). yani satılan telefon sayısından %50 daha az. 5 milyon türk vatandaşının yarısı telefon alıp getirse harcayaağı paranın ortalamasını yine 10.000 TL olarak baz alırsak İthal edilen telefonlara yatırılan paranın 1/4'ü eder. Yani ithal üründen dolayı zaten ekonomi bu halde. Ama ne hikmetse vatandaşın aldığı sanki ekonomiyi bozuyor gibi muamele çekiliyor.
Vatandaş yapınca zaten göze batıyor son zamlardan sonra yurtdışına cihaz almaya çok talep olmuş baya giriş çıkış yapılmış ondan sonra böyle zam geldi gerçi her sene geliyor ama bu kadar olmaz ki el insaf vatandaşın sırtından geçinmek derler buna açık açık
 

Levon Turaç

Yönetici
Yönetici
Katılım
8 Eyl 2022
Konular
221
Mesajlar
2,180
Çözümler
6
Puanları
12,033
ModArt Kredi
0
Vatandaş yapınca zaten göze batıyor son zamlardan sonra yurtdışına cihaz almaya çok talep olmuş baya giriş çıkış yapılmış ondan sonra böyle zam geldi gerçi her sene geliyor ama bu kadar olmaz ki el insaf vatandaşın sırtından geçinmek derler buna açık açık
Ben geçen ay pasaport başvurumu yaptım hanıma çocuğa ve bana. Ona da zam gelecek diyorlardı. 1750tl verdik kelle başı kesin Pasaport ta 4500tl falan olur.
 

Kürşat Kütükçü

Uzman Üye
Uzman
Katılım
16 Eki 2022
Konular
82
Mesajlar
2,496
Çözümler
1
Puanları
7,983
ModArt Kredi
0
Ben geçen ay pasaport başvurumu yaptım hanıma çocuğa ve bana. Ona da zam gelecek diyorlardı. 1750tl verdik kelle başı kesin Pasaport ta 4500tl falan olur.
Tâbi olur reis yılbaşında bütün zamlar yürürlükte bu aylar içinde ne aldıysanız ne cikardiysaniz kâr
 

JOKER

Pro Üye
Uzman
Katılım
20 Eki 2022
Konular
27
Mesajlar
488
Çözümler
1
Puanları
2,133
ModArt Kredi
0
Bildiğim kadarıyla bu yetki kanunla cumhurbaşkanına verildi
cumhurbaşkanı imel kayıt fiyatlarına artırmaz veya azaltmassa kanun hükmü yok sayılıp
otomatikmen enflasyon rakamına eşit oranda otomatik artacaktır
ama sanmıyorum %123 zam olmaz izinde vermez reis nerden baksan asgari ücrete yakın olur
internette enflasyon baz alınmış öyle açıklanmış
şöyle olabilir asgari ücret 15 bin olursa evet olur gerisi uydurma
 

Kürşat Kütükçü

Uzman Üye
Uzman
Katılım
16 Eki 2022
Konular
82
Mesajlar
2,496
Çözümler
1
Puanları
7,983
ModArt Kredi
0
Bildiğim kadarıyla bu yetki kanunla cumhurbaşkanına verildi
cumhurbaşkanı imel kayıt fiyatlarına artırmaz veya azaltmassa kanun hükmü yok sayılıp
otomatikmen enflasyon rakamına eşit oranda otomatik artacaktır
ama sanmıyorum %123 zam olmaz izinde vermez reis nerden baksan asgari ücrete yakın olur
internette enflasyon baz alınmış öyle açıklanmış
şöyle olabilir asgari ücret 15 bin olursa evet olur gerisi uydurma
Asgari ücret de 7250 filan olacak
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı ve ziyaretçiler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Gece/Gündüz modunu seç

Gece ve gündüz modlarından tarzınıza yada ihtiyaçlarınıza uygun olanı seçerek kullana bilirsiniz.

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.