Instagram Y kuşağının sabah kahvesini veya sevimli köpekleri paylaştığı bir yerden en iyi bilinen ve en çok gelir getiren sosyal platformlardan birine dönüştü. Şimdi TikTok da benzer şekilde evrilmeye başlıyor ve TikTok trenini kaçıran markalar uçup giden fırsatın arkasından bakıyor.
TikTok’ta nasıl para kazanacağınızı öğrenmeye hazırsanız takip edebileceğiniz birkaç farklı yol var. Biz bunları eleyip altı ana seçeneğe düşürdük ancak her bir seçeneğin içinde yaratıcı yollarla para kazanabileceğiniz bolca fırsat bulunuyor. Tüm bu seçeneklerin ortak noktasında ise bir web sitesi kurma veya açılış sayfası oluşturma yatıyor. Bu sayede markalara, içerik üreticilerine ve takipçilerinize “özgeçmiş” bölümüne sığmayacak bilgiler sunabilirsiniz.
TikTok’ta Nasıl Para Kazanılır?
- Web sitenize bağlantı verin
- İş birliği yapın
- Doğrudan TikTok’tan para kazanın
- TikTok’ta ürün satın
- Hizmet sunun
- Hesaplarınızı büyütüp satın
01. Web Sitenize Bağlantı Verin
TikTok hesabınızdan para kazanmanın en kolay yolu, bir web sitesi oluşturup özgeçmiş kısmında bağlantıyı paylaşarak sitenize trafik yönlendirmek. Takipçileri satış ortaklığı bağlantılarına, bir medya kitine veya becerilerinizi gösterdiğiniz bir portfolyoya yönlendirebilirsiniz; seçim sizin.
02. İş Birliği Yapın
TikTok’ta influencer ile pazarlama, Instagram veya YouTube gibi platformlara çok benzer şekilde yürütülüyor. TikTok tamamen video tabanlı olduğu için markalar, güçlü video içerikleri üreten ve kitlesinin güvenini kazanan özgün kişilikler arıyor. Siz de içerik üreticisi olarak içeriğinizle örtüşen ve kitlenizin ilgisini çekecek markaları tercih etmelisiniz.
Sevdiğiniz ürünler için sponsorlu olmayan birkaç video oluşturun. Bu sayede markalara, ürün tanıtımlarına katacağınız değeri kanıtlamış olursunuz.
Lil Nas X’in Old Town Road şarkısıyla TikTok sayesinde yakaladığı büyük başarıdan sonra diğer içerik üreticileri de yeni çıkış yapan müzisyenlerle iş birlikleri yapmaya başladı. Sesli içerik sponsorluğu da denilen bu türde sanatçı, şarkısını videolarından birinde kullanması için bir TikTok içerik üreticisine ücret ödüyor. Videoda şarkının açıkça tanıtımı yapılmıyor, bunun yerine arka planda bu müzik çalarken içerik üreticisi kendi stilinde bir dans veya video oluşturuyor.
Türkiye’deki başarılı örneklerden biri olan Nursema Altuntaş, yaratıcı çizimleri ve renkli videolarıyla dikkat çekiyor.19 milyonun üzerinde takipçiye sahip hesap, Bershka, Cerave ve Skittles gibi büyük markalarla iş birlikleri yaparak büyümeye devam ediyor.
TikTok’taki tüm içeriklerde markalar iş birliği için Creator Marketplace üzerinden size ulaşarak kampanya isteği gönderebilir.
03. Doğrudan TikTok’tan Para Kazanın
Temmuz 2020’de TikTok, kullanıcıları platformda seslerini duyurmaya teşvik etmek için 200 milyon dolarlık bir İçerik Üreticisi Fonu başlattı. Şirketin tahminlerine göre fon, 2023 yılında 1 milyar dolara ulaşacak.İçerik Üreticisi Fonuna başvurmak için kullanıcıların aşağıdaki şartları karşılaması gerekiyor:
- 18 yaşından büyük olmak
- TikTok Pro kullanıcısı olmak
- ABD, Birleşik Krallık, Almanya, İspanya, Fransa veya İtalya’da ikamet etmek
- TikTok’ta en az 10.000 takipçiye sahip olmak
- Başvurudan önceki 30 gün içinde en az 100.000 benzersiz video görüntülemeye sahip olmak
- TikTok topluluk kurallarına ve hizmet şartlarına uymak
TikTok benzersiz görüntülemelere ve etkileşim düzeylerine göre ödeme yapıyor. Yani paylaştığınız içerik ne kadar yaratıcı ve ilgi çekiciyse karşılığını o kadar çok alıyorsunuz.
Türkiye'de TikTok'ta Doğrudan Nasıl Para Kazanırsınız?
İçerik Üreticisi Fonu henüz Türkiye’de ikamet eden kullanıcılar tarafından kullanılamıyor. Bunun yerine ilgili ayarlarını açarak TikTok Canlı Yayın Hediyeleri ile takipçilerinizden destek alabilirsiniz. Canlı yayın açmak için en az 1.000 takipçinizin olması gerekiyor. Aynı şekilde videolarınıza gönderilen hediyelerle de para kazanmanız mümkün.
Bir diğer seçenek ise TikTok’un reklam platformunu kullanarak kullanıcı akışında yerel reklamlar yayınlayamak. Bu seçeneği kullanmaya başlamadan önce hedef pazarınızda araştırma yaparak müşterilerinizin platformu kullanıp kullanmadığını öğrenin.
04. TikTok’ta Ürün Satın
Bir e-ticaret platformu üzerinden satış yapıyorsanız ürünlerinizi TikTok’ta sergileyerek işletmenizi yeni kitlelere tanıtabilir ve markanızın kişiliğini gösterebilirsiniz. Bir kitleyi markanıza çekmek için videolarda ürününüzü gösterirken akılda kalıcı ses klipleri kullanmayı veya TikTok trendlerine katılmayı deneyin.
Türkiye’de ise Bershka markası daha önce bahsettiğimiz TikToker Nursema Altuntaş ile bazı ürünlerini tanıttı
Bazı TikTok içerik üreticileri platformda popüler olduktan sonra bundan yararlanıp kendi ürünlerini çıkardılar. Örneğin Tika the Iggy 2020’de neredeyse bir tarikat lideri kadar takipçi kazandıktan sonra köpeğin sahipleri, bir ürün serisi çıkardı. Takipçiler bu ürünleri TikTok özgeçmiş kısmındaki bağlantıdan satın alabiliyor.
Eğer online bir mağazanız yoksa ve açmak istiyorsanız bir e-ticaret sitesi nasıl kurulur adlı rehber yazımızı okuyabilirsiniz.
05. Hizmet Sunun
TikTok artık sadece trend danslar yapmak için kullanılmıyor, platformdan sosyal medya pazarlama aracı olarak da yararlanılıyor. Birçok danışman yeni potansiyel müşteriler edinmek için sosyal medyaya yöneldi.
Türkiye’de ise genç girişimci Belen, TikTok’tan pazarlama ve para kazanma üzerine yararlı bilgiler paylaşıyor:
Bazı TikTok kullanıcıları, neredeyse bir gecede binlerce takipçi kazanacak kadar yaratıcı olsa da bu taze başarılarını yönetecek ve bundan para kazanacak bilgi birikiminden yoksun. İçerik stratejisi gelişmeyi, markalarla iş birliği yapmayı ve içeriği optimize etmeyi biliyorsanız TikTok hesap yöneticisi olarak bu becerinizle para kazanabilirsiniz.
06. Hesaplarınızı Büyütüp Satın
Birçok marka, sıfırdan takipçi edinmek için gerekli zamanı veya çabayı harcamadan yeni kitlelere ulaşmak istiyor. Bu nedenle markalar genellikle niş bir alanda düzenli, ilgi çekici ve viral içerikler paylaşan hesapları satın alıyor.
Bu yönde ilerlemek isterseniz önce niş bir alan seçin; seçtiğiniz alan ne kadar spesifik olursa o kadar iyi. Ardından bu toplulukta etkileşim yaratacak içerikler üretin. Yeterli büyüklükte kitleye ulaştığınızda hesabınızı satın alabilecek marka veya içerik üreticileriyle iletişime geçebilirsiniz.
TikTok hesabınızı büyütmeye başlamadan önce platformdan ne kadar kazanabileceğinizi bilmenizde fayda var. İşte güncel olarak TikTok’ta en çok para kazanan hesaplardan bazıları:
TikTok Fenomenleri Ne Kadar Kazanıyor?
TikTok hesabınızı büyütmeye başlamadan önce platformdan ne kadar kazanabileceğinizi bilmenizde fayda var. İşte güncel olarak TikTok’ta en çok para kazanan hesaplardan bazıları:
- Addison Rae Easterling TikTok’tan yılda 5 milyon dolar kazanıyor. Yaptığı dansların videolarını paylaşarak popüler olan hesap, kısa süre içinde Fashion Nova, Reebok, American Eagle gibi büyük markalarla iş birliği yaptı, hatta kendi markasını bile çıkardı.
- Charlie ve Dixie D’Amelio kardeşler de danslarıyla viral oldu. Charlie, marka anlaşmaları ve kendi ürünlerinin satışlarından yılda 4 milyon dolar kazanırken küçük kız kardeşi 2,9 milyon dolar gelir elde ediyor.
- YouTube ve Vine videolarından tanıdığımız ünlü internet yüzü Zach King artık TikTok video formatından da yararlanıyor. Paylaşım başına 41.000 dolar kazanan Zach King, video düzenleme konusundaki ustalığıyla PlayStation ve Credit Karma gibi şirketlerle anlaşmalar yaptı.
- TikTok’ta 1,8 milyon takipçiye sahip Ümran Avcu bir yıl önce verdiği bir röportajda sadece TikTok’tan ayda 4.000-5.000 TL arasında kazandığını açıkladı.
TikTok’tan ne kadar kazanabilirsiniz?
Geçimini TikTok’tan sağlayan daha birçok içerik üreticisi var. Ancak hemen milyonlar kazanmayı beklememelisiniz. Platformdaki finansal başarınız para kazanma stratejinize, paylaşımlarınıza ve takipçilerinize bağlı. 100.000 takipçisi olan TikTok influencer’ları bir videoda markalı ürün yerleştirme için tahmini 500-2.000 dolar kazanabilir. Hesabınızı büyütüp bu takipçi sayısına ulaştığınızda da hesabınızı yaklaşık 1.000-2.000 dolara satabilirsiniz.
TikTok’ta Para Kazanmak için Kaç Takipçiye İhtiyacınız Var?
Para kazanmak için gerekli belirli bir takipçi sayısı yok. Kitleniz videolarınızı aktif olarak izliyor, videolara yorum yapıyor, hatta videolarınızı tekrar yaratarak video çekiyorsa yukarıdaki stratejileri kullanarak buradan para kazanabilirsiniz.
TikTok’un içerik üreticisi fonundan yararlanmak isterseniz 10.000 takipçi şart. Ancak karlı iş birlikleri ve influencer pazarlama anlaşmalarını hedefliyorsanız 100.000 takipçinin üzerine çıksanız iyi olur.
Exolyt sitesinde hesap adınızı girerek videolarınızın aldığı beğeni sayısına ve takipçi sayınıza göre kazanabileceğiniz miktarı tahmin eden bir TikTok hesaplayıcı var. Tabii ki ne kadar çok kişi içeriğinizi görüntülerse o kadar çok kazanırsınız.