Daha fazla işletme dijital alanı keşfettikçe, içerik yazmak kazançlı bir işe dönüşüyor.İşletme sahipleri, yüksek kaliteli içeriğin satış dönüşümü için bir gereklilik olduğunun farkına varıyor.
Peki, içerik yazarı nedir? İçerik yazarı, web sitesi içeriği, sosyal medya gönderileri, basın bültenleri, satış kopyası ve daha pek çok amaç için çevrimiçi bir izleyici kitlesi için içerik planlayan ve oluşturan kişidir.
Yazmaya meraklıysanız, okumaktan ve araştırmaktan keyif alıyorsanız ve tutkunuzu bir gelir kaynağına dönüştürmek istiyorsanız bu yazıyı sonuna kadar okumanızı tavsiye ederim.
Daha önce de belirtildiği gibi, yazma tutkunuz olmalı, okumaktan zevk almalısınız ve araştırma yapmalısınız. Yazdığınız dilde yeterlilik son derece önemlidir. Hiç kimse gramer hatalarıyla dolu bir makaleyi okuyarak zamanını boşa harcamak istemez.
Bu 2 niteliğe sahipseniz, içerik yazarı olma yolundasınız demektir. Değilse, becerinizi geliştirmek için bir dil kursuna online veya yüzyüze katılım sağlayabilirsiniz.
Şimdiye kadar bu yolculuğa çıkmaya karar verdiyseniz, kapsamlı bir şekilde öğrenmeye ve pratik yapmaya hazır olun. Herkes içerik yazarı olabilir, ancak kaliteli içerik oluşturmak beceri gerektirir.
1. Udemy gibi platformlar da yazma kursu ile başlaya bilirsiniz.
2. Tek başına okumak sonuç vermez; pratik yapmak sizi diğer içerik yazarlarından ayıracaktır.
3. İnternet, bilgi için en iyi kaynaktır. Üst düzey içerik yazarları tarafından yazılan içerikle ilgili e-Kitaplar, Bloglar veya YouTube videoları arayın. Öğrenin ve uygulayın.
4. Bir LinkedIn profili oluşturun. Bu platform, portföyünüzü oluşturmak için çalışmanızı yazmaya ve yayınlamaya başlamak için harika bir yerdir.
İçerik yazarları ve editörlerle bağlantı kurun ve ağlar oluşturun.
Bir içerik yazarı, müşterinin özetini aldıktan sonra, okuyucuları marka hakkında eğiterek marka bilinirliğini artırmak için müşterinin sesi ve SEO yönergelerinde içerik oluşturur.
Not: SEO (arama motoru optimizasyonu) yazımı, içeriğin google'da sıralamasına yardımcı olur ve böylece müşterinizin çevrimiçi görünürlüğünü artırır.
Bir içerik yazarı olarak işiniz, müşterinizin marka bilinirliğini artırmak için kaliteli içerik üretmektir. Biçim ne olursa olsun, mesajları metin yoluyla iletirsiniz.
Yeni başlayan biri olarak, bilgili ve rahat yazabileceğiniz konuları seçin ve hedef kitleniz için ilgi çekici içerik oluşturun. Bir niş seçmek ilk başta sinir bozucu olabilir, ancak ürettiğiniz içeriği daraltmanıza yardımcı olacaktır.
Tutkularınızın bir listesini yapın. Yazmak, seyahat etmek, yiyecek ve içecek veya sağlık olabilir. Bu konularda en üst düzey içerik yazarlarının e-Kitaplarını, blog makalelerini veya videolarını arayın ve onlardan öğrenin.
Bir içerik yazarı, marka bilinirliğini artırmak, pazarlamak ve okuyucuları marka hakkında eğitmek için SEO dostu makaleler oluşturur.İçerik yazımı uzun formattadır ve örneğin blog makaleleri, e-Kitaplar veya teknik incelemeler gibi eğiticidir.
Bir metin yazarı, reklam amacıyla kısa, çekici metin oluşturur. Bir metin yazarının amacı, belirli bir kitleyi hedefleyerek satışları artırmaktır.Metin yazarlığı, TV reklamları, reklam panoları, gazeteler ve dergiler için metin yazmayı içerir.
Başarılı bir içerik yazarı olmak için okuma, yazma ve araştırma tutkusuna sahip olun.
Hedef kitlenizi belirleyin ve neye ihtiyaçları olduğunu öğrenin.
Bilgili ve rahat yazabileceğiniz bir niş seçin. İlgi çekici içeriğin nasıl oluşturulacağını üst düzey içerik yazarlarından öğrenin.
Bir yazı işi yaptığınızda, müşterinizin marka bilinirliğini artıracak yüksek kaliteli içerik üretin. Ürettiğiniz işin kalitesi, müşterilerinizi ne kadar iyi elde tutacağınızı ve bir içerik yazarı olarak işinizi ne kadar büyüteceğinizi belirleyecektir.
Peki, içerik yazarı nedir? İçerik yazarı, web sitesi içeriği, sosyal medya gönderileri, basın bültenleri, satış kopyası ve daha pek çok amaç için çevrimiçi bir izleyici kitlesi için içerik planlayan ve oluşturan kişidir.
Yazmaya meraklıysanız, okumaktan ve araştırmaktan keyif alıyorsanız ve tutkunuzu bir gelir kaynağına dönüştürmek istiyorsanız bu yazıyı sonuna kadar okumanızı tavsiye ederim.
İçerik yazarı olmak için ne gerekiyor?
Daha önce de belirtildiği gibi, yazma tutkunuz olmalı, okumaktan zevk almalısınız ve araştırma yapmalısınız. Yazdığınız dilde yeterlilik son derece önemlidir. Hiç kimse gramer hatalarıyla dolu bir makaleyi okuyarak zamanını boşa harcamak istemez.
Bu 2 niteliğe sahipseniz, içerik yazarı olma yolundasınız demektir. Değilse, becerinizi geliştirmek için bir dil kursuna online veya yüzyüze katılım sağlayabilirsiniz.
İçerik yazarı olarak yolculuğunuza nasıl başlayabilirsiniz?
Şimdiye kadar bu yolculuğa çıkmaya karar verdiyseniz, kapsamlı bir şekilde öğrenmeye ve pratik yapmaya hazır olun. Herkes içerik yazarı olabilir, ancak kaliteli içerik oluşturmak beceri gerektirir.
1. Udemy gibi platformlar da yazma kursu ile başlaya bilirsiniz.
2. Tek başına okumak sonuç vermez; pratik yapmak sizi diğer içerik yazarlarından ayıracaktır.
3. İnternet, bilgi için en iyi kaynaktır. Üst düzey içerik yazarları tarafından yazılan içerikle ilgili e-Kitaplar, Bloglar veya YouTube videoları arayın. Öğrenin ve uygulayın.
4. Bir LinkedIn profili oluşturun. Bu platform, portföyünüzü oluşturmak için çalışmanızı yazmaya ve yayınlamaya başlamak için harika bir yerdir.
İçerik yazarları ve editörlerle bağlantı kurun ve ağlar oluşturun.
Bir içerik yazarının amacı
Bir içerik yazarı, müşterinin özetini aldıktan sonra, okuyucuları marka hakkında eğiterek marka bilinirliğini artırmak için müşterinin sesi ve SEO yönergelerinde içerik oluşturur.
Not: SEO (arama motoru optimizasyonu) yazımı, içeriğin google'da sıralamasına yardımcı olur ve böylece müşterinizin çevrimiçi görünürlüğünü artırır.
Bir içerik yazarı olarak işiniz, müşterinizin marka bilinirliğini artırmak için kaliteli içerik üretmektir. Biçim ne olursa olsun, mesajları metin yoluyla iletirsiniz.
Bir içerik yazarı her konuda yetenekli olmalı mı?
Yeni başlayan biri olarak, bilgili ve rahat yazabileceğiniz konuları seçin ve hedef kitleniz için ilgi çekici içerik oluşturun. Bir niş seçmek ilk başta sinir bozucu olabilir, ancak ürettiğiniz içeriği daraltmanıza yardımcı olacaktır.
Tutkularınızın bir listesini yapın. Yazmak, seyahat etmek, yiyecek ve içecek veya sağlık olabilir. Bu konularda en üst düzey içerik yazarlarının e-Kitaplarını, blog makalelerini veya videolarını arayın ve onlardan öğrenin.
İçerik yazarı ile metin yazarı aynı şey midir?
Her ikisi de mesajları çevrimiçi bir kitleye iletmek için metin kullanır, ancak özünde ürettikleri içerik ve amacına gelince farklılık gösterirler.Bir içerik yazarı, marka bilinirliğini artırmak, pazarlamak ve okuyucuları marka hakkında eğitmek için SEO dostu makaleler oluşturur.İçerik yazımı uzun formattadır ve örneğin blog makaleleri, e-Kitaplar veya teknik incelemeler gibi eğiticidir.
Bir metin yazarı, reklam amacıyla kısa, çekici metin oluşturur. Bir metin yazarının amacı, belirli bir kitleyi hedefleyerek satışları artırmaktır.Metin yazarlığı, TV reklamları, reklam panoları, gazeteler ve dergiler için metin yazmayı içerir.
Kapanış
Tutkunuzu bir gelir kaynağına dönüştürün.Başarılı bir içerik yazarı olmak için okuma, yazma ve araştırma tutkusuna sahip olun.
Hedef kitlenizi belirleyin ve neye ihtiyaçları olduğunu öğrenin.
Bilgili ve rahat yazabileceğiniz bir niş seçin. İlgi çekici içeriğin nasıl oluşturulacağını üst düzey içerik yazarlarından öğrenin.
Bir yazı işi yaptığınızda, müşterinizin marka bilinirliğini artıracak yüksek kaliteli içerik üretin. Ürettiğiniz işin kalitesi, müşterilerinizi ne kadar iyi elde tutacağınızı ve bir içerik yazarı olarak işinizi ne kadar büyüteceğinizi belirleyecektir.