Merhaba,
2022 Haziran ayında bir proje sebebiyle acilen bir kart ihtiyacı doğmuştu. Para sıkıntısı sebebiyle ikinci el bakınmaya başladım.
31 bin liraya sıfır yarında (zaten şubat ayında çıkmıştı yanılmıyorsam 3090 TI'ler) diye çıkan bir ilanla ilgilendim.
Satıcı satın alma işlemini kredi kartı ve karta taksitle yapabileceğini söyleyince kartımın limitini yükselterek kartı almaya gittim.
Satıcı 2 ayrı test yaptı yaklaşık 1 saat kadar bu testleri izledim ve kartın sorunu olmadığını görerek aldım.
Faturasını o esnada üzerindeki stres sebebiyle daha sonraya bırakarak hızlıca işimin başına döndüm.
Aynı dönemde 2 adet 16 GB ram ve mecburen 1000 W PSU da alarak makineme taktım kartı. Kartı taktığımda makinem açılmadı.
Bir çok şey denedim ramleri kaldırmak, eski PSU yu kullanmak vs ve bir şekilde makine açıldı.
yaklaşık 2 ay sonra ise makine ne zaman uyusa ya da ne zaman shot down yapsam tekrar açtığımda ASUS X399-A anakart üzerinde
beyaz led uyarı ışığı yanarak ekrana görüntü gelmeme sorunu başladı. Ben de sorunun diğer donanımlardan kaynaklanabileceğini düşünerek
ramlerin slotlarını değiştirme, tek ram kullanma vs gibi şetyler yapmayı denedim. hatta bazen kartı slota hafif bastırarak ileri geri hafif oynatarak oturma gibi
şeyleri de denedim. power kablolarını değiştirdim vs ama makine bazen 3-4 deneme sonrasında açılırken bazen 3-4 saat açılmadığı oldu.
Sonunda bu beyaz ışık artık ciddi sorun oluşturmaya başlayınca bir servise gönderdim. Servis sorunun ekran kartı olduğunu ve işlem yapamaycaklarını
kartı MSI yetkili servise götürmemi söyledi.
MSI Türkiye servisi kartın uluslararası garantisi olmadığını ama karta bakabilemeleri için bir faturanın şart olduğunu söylediler.
Ben de satıcıyı aramaya başladım ancak telefonu artık aktif değildi. Kartı bana çok uzak kalan bir yerden aldım üstelik.
Ben de MSI ile iletişime geçerek kartın port numarası seri numarası bilgilerini ilettim. MSI, kartın ispanyadan bir mağazadan satıldığını iletti.
Bahsedilen mağaza ile iletişime geçtim ancak yanıt gelmedi.
NVIDIA ile bile iletişime geçtim belki MSI üzerine bir şey yaparlar diye. 4 gün sürdü bu iletişim zinciri. Bana eski versiyon GPUz ile her sayfanın her tabın ekran görüntüsünü
isteyecek kadar detaylı bilgi sordular. Bu kadar detay istediklerine göre acaba donanımda bilinen bir sorun mu var genel olarak diye düşündüm ama 4 gün sonra tüm hikayeyi
anlatmış olmama rağmen "Kartı aldığınız yere götürün" cevabı geldi. Teşekkürler NVIDIA. ilk mailde yazmıştım kendileri ile iletişime geçmemin sebebinin kartın faturasının ve nereden
alındığını bilmediğimi bu konuda yardımcı olup olamayacakları idi..
her neyse arkadaşlar anlayacağınız halen kredi kartına taksitle borcunu ödediğim, hatta daha doğrusu ödeyemediğim için 2 hafta önce karta yapılandırma yaptırıp kartı kapatmışken,
PSU sudur faizdir derken 40 bin lira verip mal gibi kaldım elimde kartla.
Bir youtube videosu sonrasında buraya yazmak istedim belki bilmediğim bir çözüm yolu vardır diyerek.
Bunun yanında resmi MSI desteği de alamayacağım gibi görünüyor çünkü service point bana "fatura yoksa ücretli servis de yapmayız" şeklinde bir uyarı da yazmış...
3. parti servislerden çözeriz ama pahalıya patlar diyenler oldu. bu seçenek en sonda kalsın hiç ama hiç böyle bir niyetim yok. para biriktirip ispanyaya gidip kartı satılan yere bırakmak daha makul.
satın aldığım yere de gitmek bana 500 liraya patlayacak tüm gün sürecek ve gittiğimde satıcının orada olup olmayacağı da meçhul doğrusu.
hikaye bu, aranızda benzer bir sorun yaşamış olan oldu mu? oldu ise bir çözüm üretebildiniz mi lütfen paylaşınız.
Ya da önerebileceğiniz çözümler nelerdir böyle bir durumda?
Teşekkürler
2022 Haziran ayında bir proje sebebiyle acilen bir kart ihtiyacı doğmuştu. Para sıkıntısı sebebiyle ikinci el bakınmaya başladım.
31 bin liraya sıfır yarında (zaten şubat ayında çıkmıştı yanılmıyorsam 3090 TI'ler) diye çıkan bir ilanla ilgilendim.
Satıcı satın alma işlemini kredi kartı ve karta taksitle yapabileceğini söyleyince kartımın limitini yükselterek kartı almaya gittim.
Satıcı 2 ayrı test yaptı yaklaşık 1 saat kadar bu testleri izledim ve kartın sorunu olmadığını görerek aldım.
Faturasını o esnada üzerindeki stres sebebiyle daha sonraya bırakarak hızlıca işimin başına döndüm.
Aynı dönemde 2 adet 16 GB ram ve mecburen 1000 W PSU da alarak makineme taktım kartı. Kartı taktığımda makinem açılmadı.
Bir çok şey denedim ramleri kaldırmak, eski PSU yu kullanmak vs ve bir şekilde makine açıldı.
yaklaşık 2 ay sonra ise makine ne zaman uyusa ya da ne zaman shot down yapsam tekrar açtığımda ASUS X399-A anakart üzerinde
beyaz led uyarı ışığı yanarak ekrana görüntü gelmeme sorunu başladı. Ben de sorunun diğer donanımlardan kaynaklanabileceğini düşünerek
ramlerin slotlarını değiştirme, tek ram kullanma vs gibi şetyler yapmayı denedim. hatta bazen kartı slota hafif bastırarak ileri geri hafif oynatarak oturma gibi
şeyleri de denedim. power kablolarını değiştirdim vs ama makine bazen 3-4 deneme sonrasında açılırken bazen 3-4 saat açılmadığı oldu.
Sonunda bu beyaz ışık artık ciddi sorun oluşturmaya başlayınca bir servise gönderdim. Servis sorunun ekran kartı olduğunu ve işlem yapamaycaklarını
kartı MSI yetkili servise götürmemi söyledi.
MSI Türkiye servisi kartın uluslararası garantisi olmadığını ama karta bakabilemeleri için bir faturanın şart olduğunu söylediler.
Ben de satıcıyı aramaya başladım ancak telefonu artık aktif değildi. Kartı bana çok uzak kalan bir yerden aldım üstelik.
Ben de MSI ile iletişime geçerek kartın port numarası seri numarası bilgilerini ilettim. MSI, kartın ispanyadan bir mağazadan satıldığını iletti.
Bahsedilen mağaza ile iletişime geçtim ancak yanıt gelmedi.
NVIDIA ile bile iletişime geçtim belki MSI üzerine bir şey yaparlar diye. 4 gün sürdü bu iletişim zinciri. Bana eski versiyon GPUz ile her sayfanın her tabın ekran görüntüsünü
isteyecek kadar detaylı bilgi sordular. Bu kadar detay istediklerine göre acaba donanımda bilinen bir sorun mu var genel olarak diye düşündüm ama 4 gün sonra tüm hikayeyi
anlatmış olmama rağmen "Kartı aldığınız yere götürün" cevabı geldi. Teşekkürler NVIDIA. ilk mailde yazmıştım kendileri ile iletişime geçmemin sebebinin kartın faturasının ve nereden
alındığını bilmediğimi bu konuda yardımcı olup olamayacakları idi..
her neyse arkadaşlar anlayacağınız halen kredi kartına taksitle borcunu ödediğim, hatta daha doğrusu ödeyemediğim için 2 hafta önce karta yapılandırma yaptırıp kartı kapatmışken,
PSU sudur faizdir derken 40 bin lira verip mal gibi kaldım elimde kartla.
Bir youtube videosu sonrasında buraya yazmak istedim belki bilmediğim bir çözüm yolu vardır diyerek.
Bunun yanında resmi MSI desteği de alamayacağım gibi görünüyor çünkü service point bana "fatura yoksa ücretli servis de yapmayız" şeklinde bir uyarı da yazmış...
3. parti servislerden çözeriz ama pahalıya patlar diyenler oldu. bu seçenek en sonda kalsın hiç ama hiç böyle bir niyetim yok. para biriktirip ispanyaya gidip kartı satılan yere bırakmak daha makul.
satın aldığım yere de gitmek bana 500 liraya patlayacak tüm gün sürecek ve gittiğimde satıcının orada olup olmayacağı da meçhul doğrusu.
hikaye bu, aranızda benzer bir sorun yaşamış olan oldu mu? oldu ise bir çözüm üretebildiniz mi lütfen paylaşınız.
Ya da önerebileceğiniz çözümler nelerdir böyle bir durumda?
Teşekkürler