Neler yeni

Küçük işletmeniz için güçlü bir kişisel marka nasıl oluşturulur?

  • Konbuyu başlatan muqo
  • Başlangıç tarihi
  • Cevaplar 0
  • Görüntüleme 249

muqo

Aktif Üye
Uzman
Katılım
24 Eki 2022
Konular
60
Mesajlar
154
Puanları
2,223
ModArt Kredi
0

Küçük İşletmeniz İçin Kişisel Markanızı Oluşturmak​


asaddad.jpg

Kişisel bir marka, bir bireyin sahip olabileceği en önemli varlıklardan biridir.

Bu sadece bir isim veya logo değil, kim olduğunuzu ve neyi temsil ettiğinizi temsil ediyor.

İster kendi işinizi kurmak ister profesyonel ağınızı büyütmekle ilgileniyor olun, güçlü bir kişisel marka oluşturmak, insanları yaptığınız şey hakkında heyecanlandırmaya yardımcı olacaktır!

Bu yazıda bunun neden önemli olduğundan ve kişisel markanızı nasıl oluşturacağınızdan bahsedelim.

Kişisel markalaşma nedir?


Öncelikle kişisel markalaşmanın ne olmadığını tanımlayalım. Bu, bir ünlü olmanız veya sosyal medyada sürekli özçekimler yayınlamanız gerektiği anlamına gelmez (bunu yapan insanlar olmasına rağmen).

Aksine, kendinize karşı dürüst olmak ve onlarla gerçek bağlantılar kurmak için gerçek ilgi alanlarınızı diğer insanlarla paylaşmak anlamına gelir. Tabii süreç bundan biraz daha karmaşık ama şimdilik bu temel tanım işe yarayacaktır.


Kişisel bir marka oluşturmanın bazı faydaları nelerdir?

Kişisel markanızı oluşturduğunuzda, insanların gerçek sizi tanıma şansı olduğu anlamına gelir. Böylece size güvenmeleri ve desteklemeleri daha olası olacaktır.

Özetle, kişisel markalaşma bir kendini ifade etme sürecidir ve diğer işletmelerden sıyrılmanın en iyi yoludur. Girişimci olmanız veya başka bir alanda çalışmanız önemli değil bu strateji, becerilerinizi gerçekten takdir eden insanlar tarafından fark edilmenize yardımcı olacak!


Neden kişisel bir marka oluşturmalısınız?

Kişisel markalaşma, başarılı bir iş yürütmenin önemli bir parçasıdır, ancak özellikle yeni başlayan işletmeler için geçerlidir. Daha köklü markalarla rekabet edebilmek ve rekabet kendi alanlarında çok fazla alan kazanmadan önce yeterince hızlı büyümek için işletmelerin öne çıkması gerekiyor.

Küçük işletme sahibi olarak güçlü bir kişisel marka oluşturmak, yeni müşteriler çekmenin ve kendinizi rekabette öne çıkarmanın harika bir yoludur.

Kişisel markanız itibarınızdır, bu nedenle şirketinize her zaman olumlu yansıyan bir imaj sergilemeniz önemlidir.


1. Eşsiz Değer Önerinizi Belirleyin

Markanızı oluşturmak için sizi neyin benzersiz kıldığını bilmeniz önemlidir. Bu zor bir süreç olabilir ve sizin açınızdan biraz iç gözlem gerektirecektir.

Kendimize şu soruyu sormak için zaman ayırmamız genellikle yardımcı olur: “Bu dünyaya hangi değeri getiriyorum?”,bu değerin belirli bir şekilde nasıl katkıda bulunduğunu belirlemeye başlayabiliriz.

Benzersiz bir değer teklifi, işletmenizi diğerlerinden ayıran şeydir. Sizi sektörünüzdeki diğer işletmelerden farklı kılan nedir? İnsanların neden yardım için size geldiklerine bakarak başlayın.

Basitçe, hangi sorunu yaşadıklarını ve nasıl çözdüğünüzü açıklayın. Bu çekingen veya belirsiz olmanın zamanı değil.

Örnek: “Ben koçluk dünyasının ne kadar zor olabileceğini anlayan bir koçum. Benim için neyin işe yaradığına dair ipuçlarını paylaşarak ve bir izleyici kitlesi oluşturarak koçlara yardımcı oluyorum!”

Benzersiz değer teklifinizi anlamanın yolları, kendinize aşağıdaki soruları sormaktır:

  • Sizi sektörünüzdeki diğerlerinden farklı kılan nedir?
  • Bu alanda kimlerle ortak bir bağınız var ve onlara durumlarına özgü ne gibi tavsiyelerde bulunabilirsiniz?
  • İnsanların niş uzmanlık alanınızda karşılaşabilecekleri engelleri aşmalarına nasıl yardımcı olabilirsiniz?

2. Kitlenizi Tanımlayın

Hedef kitlenizi tanımlamak, başarılı bir kişisel marka oluşturmada önemli bir adımdır çünkü bu, spesifik kalmanıza ve kime ulaşmaya çalıştığınıza odaklanmanıza yardımcı olur.

Bu, gerçekten kimseye yardımcı olamayacak genel materyal oluşturmak yerine oluşturduğunuz içeriğin onlarla alakalı olmasını sağlar. Kitlenizi tanımlamak için, neyi bilmek isteyeceklerini ve neyi değerli bulacaklarını düşünerek biraz zaman harcayarak başlayın.

Ardından, içeriğinizi onlar için planlarken başvurabileceğiniz bu soruların veya düşüncelerin bir listesini oluşturun.

Kime ulaşmaya çalıştığınızı tanımlamak, kitlenizin takılma ihtimalinin yüksek olduğu doğru türdeki sosyal medya platformlarını seçmenize de yardımcı olur, böylece onlara çok daha kolay erişebilirsiniz.

İzleyici örnekleri şunlar olabilir:

  • Instagram'da takipçi kazanmakta zorlanan kişiler
  • E-posta bültenlerini büyütmeye çalışan blogcular;
  • Kişisel markalarını geliştirmeye çalışan koçlar.
Hedef kitlenizi tanımlayarak oluşturduğunuz içeriğin onlarla alakalı olmasını ve mümkün olduğunca çok kişiye yardımcı olmasını sağlayabilirsiniz.

Bu odak, aynı zamanda, onlara çok daha kolay erişebilmeniz için doğru türde sosyal medya platformlarının seçilmesine de yardımcı olur.


3. Kişisel Web Sitenizi Optimize Edin

Kişisel markanızı oluşturmaya yardımcı olmak için kişisel web sitenizi optimize etmek önemlidir.

Her sayfada, sizinle ilgili eğlenceli gerçekler ve sizi benzersiz kılan özellikler de dahil olmak üzere, kendinizin harika bir açıklamasını ekleyin. Müşterilerin sizi bulabilmeleri için, kullanılan anahtar kelimelerin müşterilerin aradığı anahtar kelimelerle eşleştiğinden emin olun! İnsanların sizinle iletişime geçebileceği bir alan eklemeyi unutmayın.

Markanız için web sitenizde oluşturduğunuz diğer sosyal medya hesaplarını geliştirmenize yardımcı olacak bir blog oluşturmayı düşünün. Bu aynı zamanda kendinizi alanınızda bir uzman olarak tanıtmanın ve yaptığınız işle gerçekten ilgilenen takipçiler oluşturmanın mükemmel bir yoludur.

Web siteniz gezinmesi kolay olmalı ve sosyal medya hesaplarınıza geri bağlanmalıdır. Bu, insanların sizi bulmasını kolaylaştıracak ve markanızı daha da geliştirmenize yardımcı olacaktır.


4. Sosyal Medya Hesaplarınızı Optimize Edin​

Web sitenizi optimize etmek, markanızı oluşturmanıza yardımcı olmak için çok önemlidir, ancak sahip olduğunuz sosyal medya hesapları da öyle!

Bunları benzer konular veya ürünlerle birbirine bağlayarak gezinmenin de kolay olduğundan emin olun.

Çanta satıyorsanız, moda tavsiyesi Pinterest veya İnstagram hesabınızı web sitenize bağlı olduğundan emin olun. Başka bir sosyal medya sitesiyle aynı konu alanında içerik yayınlayan bir blogunuz varsa, okuyucuların yayınlarındaki yenilikleri takip ederken platformlar arasında kolayca geçiş yapabilmeleri için bunları tek bir düğmeyle birbirine bağlayın.

5. Markanızın Değerlerini Yansıtan İçeriği Paylaşmak İçin Sosyal Medya Platformlarını Kullanın.

Kişisel markalaşma zor bir iştir, ancak imkansız değildir. Kişisel markanızı oluşturmanın bir yolu, markanızın değerlerini yansıtan içerikleri paylaşmak için Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformlarını kullanmaktır.

Bu platformlarda içerik paylaşırken özgün ve stratejik olmak önemlidir. Gönderilerinizin yanlış gitmesinin birkaç yolu vardır :

  • Çok az veya çok fazla kendi reklamını yayınlamak
  • Markanızın değerlerine sadık kalmamak
  • Sadece sizinle aynı fikirde olan insanlarla etkileşime geçmek.
Bunlardan herhangi biri size tanıdık geliyorsa, bir adım geri atıp sosyal medyayı nasıl kullandığınızı yeniden değerlendirmenin zamanı gelmiş olabilir.

Kişisel markanızı oluştururken özgünlüğün gücünü hafife alamazsınız, bu nedenle hem çevrimiçi hem de çevrimdışı yayınlarınızda sizin için doğru olanı paylaştığınızdan emin olun.

Göndermeniz gereken içerik, markanızın değerlerini ve hedef kitlenizle paylaşmak istediğiniz deneyimleri yansıtmalıdır.


6. Tutarlı Bir Şekilde Görün

Kişisel markanızı oluşturmanın ana adımı, kişiliğiniz ve değerlerinizle hayatınızın her alanında tutarlı olmaktır: profesyonel, sosyal, aile zamanı vb.

Kişisel markaları üzerinde olumlu bir etki yaratmak isteyen herkes için en önemli şey, hayatlarının her alanında tutarlılıktır!

Aktif olduğunuz tüm sosyal medya platformlarında sürekli olarak yer almayı unutmayın! Potansiyel müşterilerin sizin hakkınızda bilgi edinmesi ve onlara nasıl yardımcı olabileceğiniz önemlidir.

Kişisel markanızı geliştirirken tutarlılık göstermenin bir yolu, kendiniz için bir logo tasarlamak veya aynı filtreleri kullanarak her platformda tutarlı bir profil resmine sahip olmaktır.

Tutarlılığınızı göstermenin bir başka harika yolu da blog yazmaktır! Yalnızca gerçek hayatta değil, çevrimiçi ortamda da tutarlı olduğunuzu gösterir. İster sektöre özel bir blog olsun, ister kişisel hayatınız hakkında olsun, blog yazmak işleri ilginç tutar ve potansiyel müşterilerle daha fazla etkileşime izin verir.

Bazı önemli konularda güçlü fikirlere sahip olmak, kişisel markanızı geliştirmenize de yardımcı olur. Tartışarak ve tartışmalı olsun ya da olmasın fikrinizi belirterek, bir birey olduğunuzu ve başkalarının sizin hakkınızda ne düşüneceğinden korkmadığınızı gösteriyorsunuz!


Bonus
İşte sadık takipçilerden oluşan bir topluluk oluşturmanın 4 yolu:

  1. Yeni takipçiler çekmek için e-posta listenizi kullanın. Web sitenizin herhangi bir sayfasına bir pop-up veya abone formu ekleyebilir ve abone sayınızın her gün arttığını görebileceksiniz!
  2. Her blog gönderisinin alt/üst kısmındaki sosyal medya düğmeleriyle her gönderinin paylaşılabilir olduğundan emin olun. Bu sayede insanlar paylaşımlarınızı sosyal medya hesaplarında paylaşabilecek ve bu da daha fazla takipçi kazanmanıza yardımcı olacaktır.
  3. Her gönderinin yorum bölümüne yorum yaparak ve katılarak cevap arayan insanlarla gerçek ilişkiler geliştirin! Bu şekilde, onların yerinde olmanın nasıl bir şey olduğunu bildiğiniz için size güvenebileceklerini hissedecekler ve içgörülerinizi vererek onlara yardımcı olabilirsiniz!
  4. Sizinkine benzer bir kitleye sahip diğer blogcular ve etkileyicilerle işbirliği yapın. Birbirinizin web sitelerinde misafir blog yazmaya başlayın, böylece sitenize doğru takipçileri çekebilir ve aynı zamanda aktif kalmasına yardımcı olabilirsiniz!






 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı ve ziyaretçiler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Gece/Gündüz modunu seç

Gece ve gündüz modlarından tarzınıza yada ihtiyaçlarınıza uygun olanı seçerek kullana bilirsiniz.

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.