Neler yeni

Rehber İdeal Logo Boyutu Nedir? Web Siteleri ve Sosyal Medya İçin

™ROOT

Moderasyon Ekibi
Moderatör
Katılım
26 Eki 2022
Konular
300
Mesajlar
1,563
Çözümler
1
Puanları
11,883
ModArt Kredi
0
Kırmızı zemin üzerine Andrew Minucci Yazısı



Logo boyutlarını anlamak ve farklı ortamlar için farklı varyasyonlarını hazırlamak, hem tasarımınızı kolayca yeniden boyutlandırıp ölçeklendirmenizi sağlar hem de uzun ömürlü bir logonuz olur. Ücretsiz bir logo oluşturucu kullanarak, sosyal medya, web siteleri ve baskı için otomatik olarak boyutlandırılacak şekilde kendi logonuzu yapabilirsiniz.

Bu yazımızda logo boyutları ile ilgili temel bilgileri ve bu alandaki ideal uygulamaları anlatacağız.


Logo Boyutları Hakkında Neler Bilmeliyiz?​


Genel olarak, iyi bir logo tasarımının anahtarı ölçeklenebilirlik, denge ve çok yönlülüktür. Boyutla ilgili detaylara geçmeden önce, logo tasarlarken dikkate alınması gereken bazı temel kavramlara bakalım:


Logo varyasyonlarınız olsun​


Her platformlarda farklı gereksinimler olabileceğinden, logo tasarımınızın birkaç versiyonunu hazırlayarak bu duruma adapte olabilirsiniz. Logonuzun ana halini netleştirirseniz, tutarlı ve resmi bir versiyonu olur, daha sonra bunun üzerine oynamalar yapabilirsiniz.


Boyut varyasyonları

Yatay, dikey (yığılmış olarak da bilinir), simge (bazen alt işaretler veya marka işaretleri olarak adlandırılır) veya favicon.


Dikey ve Yatay logo stilini örnek gösteren bir resim. Orta boyda bir üçgen şeklinde logo simgesi gösteriliyor ve altında Logo yazısı yazıyor yanında Küçük boyda bir üçgen şeklinde logo simgesi gösteriliyor ve sağ tarafında Logo yazısı yazıyor.



Renk varyasyonları

Siyah, beyaz gri tonlamalı, tek renkli, şeffaf arka plan ve renkli arka planlar.

olJ-AoLARRkFIz6Ooboduk28W-rp7eDbny-6hkkKv4zQWySYyg.png



Logo türü varyasyonları

Farklı türde logolar, farklı kullanımlar için uyarlanabilir. Örneğin; ana logo tasarımınızın yalnızca şirketinizin adını gösteren bir kelime işareti versiyonu olabilir. Ya da sloganınızı içeren ve içermeyen logo versiyonları olabilir.

Logo İşareti stilinde bir logoyu örnek gösteren büyük bir üçgen şekli ve  Kelime İşareti stilinde bir logoyu örnek gösteren yatay bir Logo yazısı yazıyor.



Dosya formatlarını öğrenin​


Logo tasarımınızın ölçeklenebilirlik açısından en uygun olan PDF veya SVG gibi vektör dosyalarına kaydedilmesi gerekir. Vektör dosyalarını tasarımınızın ana kopyası olarak tutabilirsiniz ve kalite kaybı olmadan JPG veya PNG gibi diğer dosya biçimlerine göre yeniden formatlandırılabilir ve boyutlandırılabilir.

Hangi amaçlar için hangisinin doğru olduğunu anlamak için farklı dosya türleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Genel olarak PNG, şeffaf ve daha kolay uyarlanabilir olduğu için dijital alanlar için en iyi formattır.


Çözünürlüğe dikkat edin​


Çözünürlükle ilgili bazı temel kavramlara bakalım:

  • PPI (piksel/cm), dijital bir ekranın tek bir inçinde yani 2.54cm'de kaç piksel görüneceğini ifade eder. Piksel yoğunluğu olarak da bilinen PPI, görüntülerin netliğini ölçmek için kullanılır. PPI ne kadar yüksek olursa, görüntüde o kadar fazla ayrıntı görünür.

  • DPI (nokta/cm), netliği kağıt üzerinde ölçme yöntemidir. Mürekkep nokta sayısını belirleyeceği için logonuzun basılı versiyonu için önemli bir ölçüdür.

  • Çözünürlük, ekranda görünecek toplam piksel sayısıdır. Her zaman hem genişlik hem de yükseklik olarak ölçülür, örn; her zaman 500 x 500 px piksel olarak yazılır.

  • Bayt, gerçek dosya boyutunu ifade eder ve kilobayt (KB), megabayt (MB) ve gigabayt (GB) cinsinden ölçülebilir.


Küçülterek gidin​


Çok küçük olanı büyütmeye çalışmaktansa, büyük bir boyda başlayıp küçültmenin çok daha kolay olduğunu unutmayın. Ayarlamalar yapmanıza yardımcı olması için bir yeniden boyutlandırıcı kullanabilirsiniz.


Çok fazla ayrıntıdan kaçının​


Çok fazla ve karmaşık ayrıntıları olan logoların yeniden boyutlandırılması zor olabilir ve daha küçük sürümlerde bulanık görünebilir. Bu, özellikle logonuzu sosyal medyada kullandığınız durumlar için geçerlidir.


Tutarlı bir logo oluşturun​


Logonuz farklı platformlarda farklı boyutlarda görüneceğinden, tüm marka varlıklarınızı içeren marka stili kılavuzunuzu net bir şekilde ortaya koymanız önemlidir. Bu kılavuza uyulması, logonuzun boyutu ne olursa olsun marka tutarlılığı sağlayacak ve marka bilinirliğini geliştirmeye yardımcı olacaktır. Net kılavuzlar aynı zamanda logonuzu kullanan herkesin logoyu doğru boyutta ve hizada kullanabilmesini sağlar.


Üzerinde ingilizce marka klavuzu yazan bir resim



Web Siteleri İçin Logo Boyutları Nasıl Olmalıdır?​


Logonuzun web sitenizde olması, ziyaretçilerinizi anında karşılamanın ve ilk tıklamadan itibaren markanızı deneyimlemelerini sağlamanın harika bir yoludur. Başlığınızda (bazen gezinti çubuğu olarak adlandırılır) veya favicon üzerinde (arama çubuğu sekmesinde URL bağlantınızın yanındaki küçük simge) görünen logonuz, sitenizi ziyaret edenlerin karşısında markanızı temsil eder.

Unutmayın ki, sitenizin mobil versiyonunu akıllı telefonlarında veya tabletlerinde görüntüleyen ziyaretçileriniz de olacaktır. Bu versiyonlarda logonuz daha da küçük görünebilir. En yüksek kalitede görüntüye sahip olduğunuzdan emin olmak, optimum bir kullanıcı deneyimi yaratacaktır.

Genel olarak, çevrimiçi kullanımlarda logo boyutunuz 200 KB'nin altında olmalıdır. Resim dosyanız ne kadar büyükse, içeriği o kadar ağır olur; bu da görüntüyü web sitelerinde göstermeyi daha zor hale getirir.


Web siteleri için bazı logo boyutu kılavuzları şu şekildedir:


Başlıklar​


Bir web sitesi kurma platformu kullanıyorsanız, özellikler bir platformdan diğerine değişiklik gösterebilir. Bu dosyaların arka planı şeffaftır, yani sayfa arka planına karışmadıklarından emin olmanız gerekir.

Logonuzu web sitenizin başlığında kullanırken şunları aklınızda bulundurun:

  • Yerleştirme: Başlıklardaki logolar için en yaygın ve önerilen seçenek sola hizalı olmasıdır. Bu, özellikle soldan sağa okunan dillerdeki web siteleri için geçerlidir. Genel düzeninize ve tasarımınıza bağlı olarak ortaya hizalı logolar da kullanılabilir.

  • Köprü bağlantısı ana sayfa: Kullanıcı deneyimini optimize etmek için logonuzu ana sayfanıza bağladığınızdan emin olun.

  • Logonuzu başka bir yerde kullanın: Başlık ve favicon, web sitenizde logonuzu kullanabileceğiniz en popüler yerlerdir. Ancak dilerseniz alt bilgilerinize, butonlara veya simgelere ekleyebilirsiniz, hatta ürün sayfalarınıza entegre edebilirsiniz.

Web sitesi logoları genel olarak herhangi bir boyutta olabilir, ancak web sayfaları için önerilen logo boyutları 250 x 150 px pikseldir.


Logonuzu bir web sitesinin, afişin veya düzenin tüm genişliğini kaplayacak şekilde kullanmak yerine, genel tasarıma dahil edilmesi gerektiğini unutmayın.

Web siteleri için standart ölçüler şu şekildedir:

Dikey düzen:
160 x 160 px

Yatay düzen:
250 x 150 px
350 x 75 px
400 x 100 px

Faviconlar​


Favicon’lar, markalaşma çabalarınıza katkıda bulunur ve ziyaretçilerin sitenizi hemen tanımasına yardımcı olur. Bir logo oluşturucu kullanıyorsanız, size otomatik olarak her zaman şeffaf arka planı olan bir favicon dosyası verilir. Favicon oluşturma ve web sitenizin tasarımında favicon kullanımı hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Standart favicon boyutları:

16 x 16 px (en yaygın)
32 x 32 px
48 x 48 px

İdeal favicon dosya formatı JPEG veya PNG'dir.



Mobil uygulama simgeleri​


Web sitenizin mobil uygulaması olabilir ve büyük ihtimalle logonuzun uygulama simgesine uygun şekilde sığması için ayarlanması gerekecektir. Kendi logonuzu kullanarak simgenizi özelleştirmenizi sağlayan bir uygulama oluşturabilirsiniz.

Çoğu mobil uygulama simgesi için standart boyutlar şunlardır:

Android Ana Ekran: 192 x 192 px
Android Play Store: 1024 x 500 px
Android Play Store Logo: 512 x 512 px
Apple App iPad + iPad mini X2: 152 x 152 px
Apple App Store iPad X2: 167 x 167 px
Apple App Store iPhone X2: 120 x 120 px
Apple App Store iPhone X3: 180 x 180 px
Apple App Store X1: 1024 x 1024 px
Apple iPad Mini: 768 x 1024 px
Apple iPad Pro: 2048 x 2732 px
Apple iPad Retina: 1536 x 2048 px
Apple iPhone 4: 640 x 960 px
Apple iPhone 5, SE: 640 x 1136 px
Apple iPhone 6, 6s, 7, 8: 750 x 1334 px
Apple iPhone 6, 7, 8 Plus: 1242 x 2208 px
Apple iPhone X: 1125 x 2436 px


E-posta imzaları​


Logonuzu e-posta imzanıza eklerseniz hem profesyonel görünürsünüz hem de her temas noktasında markanızı yayma çabalarınızı güçlendirmiş olursunuz.

Müşterilerle iş e-postanız aracılığıyla kurduğunuz iletişimlerde kullanılan e-posta imzaları için tek bir standart boyut yoktur. Ancak logo resim dosyanızın 320 px ve 70-100 px pikselden büyük olmaması önerilir.

10 KB'yi aşmayan bir PNG dosya formatı kullanmak da idealdir. Bu, logonuzun mobil cihazlarda bile harika görünmesini sağlar.


Yeni bir e-posta mesajı yazma kutusu. Mimar Andrew Minucci'nin adres ve telefon bilgilerini gösteren bir e posta imzası.



Sosyal medya için logo boyutları​


Her platform farklı türden profil resmi kullandığından, bu durum sosyal medya logonuzu hem stratejik hem de etkili bir şekilde kullanmak için inanılmaz bir fırsat sunar. Logonuzun her zaman en iyi şekilde görünmesini sağlamak için boyutunu her bir sosyal medya kanalı için optimize edin.

Logonuzu sosyal medyada her kullandığınızda formatına dikkat edin. Bazen, bazı logo türlerinin duruma göre ayarlanması gerekebilir. Örneğin; bir kelime işareti logonuz varsa, bunun yerine bir monogram versiyonunu (favicon'unuza bir benzer şekilde) kullanmayı düşünebilirsiniz.

Aşağıda sosyal medya logo boyutları için standart boyutlara bir göz atalım:

Facebook logo boyutları​


Profil resmi: 180 x 180 px
Kapak resmi: 820 x 310 px
İdeal dosya türü: PNG

Facebook profil resminizin sayfanızda bilgisayarlarda 170 x 170 px piksel, akıllı telefonlarda 128 x 128 px piksel olarak görüntülendiğini unutmayın.


Daha fazla bilgi için facebook yardım merkezinden bilgi edinebilirsiniz.


Instagram logo boyutları​


Profil resmi: 110 x 110 px
İdeal dosya türü: JPEG

Instagram'ın tüm dosyaları JPEG'e dönüştürdüğünü bilmek önemlidir. Ayrıca Instagram’daki profil resimleri daireseldir. Logonuz kırpılabilecek öğeler içeriyorsa, logonuzun monogram veya simge versiyonunu kullanmayı düşünmeniz gerekir.


LinkedIn logo boyutları​


Profil resmi: 400 x 400 px
Arka plan resmi: 1584 x 396 px
Maksimum: 10 MB
İdeal dosya türü: JPG, PNG veya GIF


Twitter logo boyutları​


Profil resmi: 400 x 400 px
Maksimum: 5 MB
İdeal dosya türü: JPG, GIF veya PNG


Pinterest logo boyutları​


Profil resmi: 165 x 165 px
Maksimum: 10 MB
İdeal dosya türü: JPG ve PNG


TikTok logo boyutları​


Profil resmi: 20 x 20 px (minimum)
İdeal dosya türü: JPG veya PNG

TikTok'a bir profil fotoğrafı veya video eklerken, video veya GIF kullanıyorsanız resminizin profilinizde görünmeyeceğini unutmayın.



YouTube logo boyutları​


Kanal profil resmi: 800 x 800 px
İdeal dosya türü: JPG, PNG, GIF veya BMP

Logonuzu YouTube videolarına filigran olarak eklemek de dahil olmak üzere ilham almak ve örnekler görmek için YouTube logosunu nasıl yapacağınıza göz atın veya kendi YouTube logonuzu oluşturmaya başlamak için bir logo oluşturucu kullanın.


Google İşletme Profili​


Profil resmi: 720 x 720 px (minimum çözünürlük :250 x 250 px)
Maksimum: 5 MB
İdeal dosya türü: JPG veya PNG

Şirket logolarını yüklenmesi ve özelleştirilmesi her işletme için uygun değildir. İşletmenizin buna izni olup olmadığını görmek için Google fotoğraf kurallarını okuyabilirsiniz.


Etsy logo boyutları​


Profil resmi: 400 x 400 px
Maksimum: 10 MB
İdeal dosya türü: JPG, PNG veya GIF

Etsy biyografi ve profil resmi kurallarına göre, orijinal resminizin kare olduğundan emin olun, aksi takdirde profil resminiz sitede bozuk çıkar.


Baskı için logo boyutları​


Kartvizitlerden ambalajlara, marka adınızın yazdığı ürünlerden reklamlara kadar, logonuzu her bastırdığınızda düzgün formatlandırılması gerekir.

Logonuzu yazdırırken bir SVG dosyası kullanmanız iyi olur. Yukarıda bahsedildiği gibi, bu dosya türü sınırsız olarak ölçeklenebilir ve ne kadar genişletip küçültseniz bile kalitesinde azalma olmaz.

Genellikle profesyonel matbaalar yeniden boyutlandırmak veya gerekli ayarlamaları yapmak için sizinle birlikte çalışır. İşte bu yüzden yüksek kaliteli vektör dosyalarına sahip olmak çok önemlidir. Ayrıca, benzersiz her alanı formatlandırabilmek için logo tasarımınızın farklı versiyonlarına sahip olmanız gerekir.

Dijital formatlarda RGB (kırmızı, yeşil, mavi) renk modu kullanılır. Baskıda ise CMYK (cam göbeği, macenta, sarı ve siyah) renk modunu kullanılır. Dolayısıyla, baskı aşamasında logo renklerinize dikkat etmeniz önemlidir.

RGB'ye geçiş daha kolay olduğu için logonuzu her zaman CMYK'da tasarlamanız önerilir.


Baskı tutarsızlıklarını önlemek için Pantone Eşleştirme Sistemini kullanarak renkleri seçebilirsiniz. İlham almak için bazı logo renk fikirlerine göz atın.

Baskı ihtiyaçlarınız değişiklik gösterebilir, ancak akılda tutulması gereken birkaç standart logo boyutu vardır:

Markalı ürünler​


Bir kartvizit oluşturucu kullanarak kendi kartvizitinizi oluşturabilir, ayrıca üzerinde markanızın adı yazan ürünler tasarlayabilirsiniz. Logonuzu bu araca yüklemeniz yeterli. Yazdırma ve gönderme seçenekleri sunulacaktır. Logonuzu çok geniş bir şekilde yazmayacağınız için, sadece logonun basılacağı alanı göz önünde bulundurun.

Aşağıda bazı standart baskı boyutları verilmiştir:

  • Kartvizitler: 8,4 x 5,2 cm
  • Kupalar: 20 x 8 cm/sadece logo baskısı 7 x 5 cm
  • Şapkalar: Şapka boyutları değişiklik gösterir, logo basılması önerilen alan 7,5-9 cm civarındadır.
  • Tişörtler: Baskı alanı için maksimum boyut 14 inç x 15 inç'tir. Ayrıca, yaklaşık 4 ⅜ inç x 5 ⅜ inç boyutunda olması gereken bir göğüs cebine bir logo yazdırmayı da düşünebilirsiniz.
  • Bez çantalar: Standart bir çantada baskı alanı 35,5 x 40,5 cm civarındadır (çantanın büyüklüğüne göre değişir).
  • Antetli kağıt: A4 (en yaygın antetli kağıt boyutu) 210 mm x 297 mm.
  • Standart mektup boyutu: 210 mm x 297 mm.
  • Zarflar (iş için diplomat zarf tipi): 10,5 x 24 cm.

Sonuç​


Markanızın yüzü olarak belli bir logo tasarımı kullansanız da, bu logonun kullanılabileceği her ortama uygun olması söz konusu değildir. İster web sitenizin başlığı olsun, ister Instagram paylaşımları veya bez çantalara basılmış hali olsun, logonuz her zaman aynı orijinalliği korumalı ve profesyonel görünmelidir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı ve ziyaretçiler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Gece/Gündüz modunu seç

Gece ve gündüz modlarından tarzınıza yada ihtiyaçlarınıza uygun olanı seçerek kullana bilirsiniz.

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.