AMD, “Together We Advanced Gaming” etkinliğiyle beraber ilk Radeon RX 7000 ekran kartlarını piyasaya sürdü. RDNA 3 mimarisini temel alan iki yeni model tanıtıldı:
. Sunumda yeni kartların yanında FSR teknolojisinin yeni bir sürümünden de bahsedildi: AMD FSR 3 önümüzdeki yıl geliyor.
Scott Herkelman, RX 7000 tantımında FSR 3’ün Unreal Engine 5’e entegre edileceğini açıkladı. Radeon RX 7000 GPU, Unreal Engine 5 demosunda FSR 2.0 ile 60 FPS’ye ulaşabiliyor, ancak FSR 3.0 aldı yeni teknoloji devreye girdiğinde performans 112 FPS’ye tırmanıyor. Muhtemelen FidelityFX Super Resolution tam olarak hazır değil. AMD bu nedenle ayrıntı vermekten kaçınıyor. Ancak ilk testlerde iki kata kadar performans artışı vaat ediliyor.
FSR sürüm 3.0 ayrıca Fluid Motion Frames (Hareketli Akışkan Kareler) teknolojisini destekliyor. Bu teknolojiye dair tek bir detay bile verilmedi. İsimlendirmeye bakarsak DLSS Frame Generation tekniğine benzer bir yaklaşım benimsenecek.
AMD şu anda FSR kullanan 216’dan fazla oyun ve uygulamaya sahip olsa da bunların çoğu FSR 1 tabanlı. FSR 2.0 bile halen çok yeni ve Mayıs 2022’de ortaya çıktı. FSR 2.1 güncellemesi ise gölgelenmeyi ortadan kaldırmaya ve görüntü kalitesini daha da iyileştirmeye yardımcı olmak için algoritma bazlı iyileştirmeler getirdi.
İşin iyi tarafı, FSR teknolojisi açık kaynaklı ve oyunlara uygulamak oldukça kolay. Kırmızı takım muhtemelen DLSS 3’e bir yanıt vermek için elini çabuk tutmak istedi. FSR 3’ün önümüzdeki yıl geleceği söyleniyor. 2023 çok uzun, ancak AMD belirli bir zaman dilimi vermek istemiyor.
Scott Herkelman, RX 7000 tantımında FSR 3’ün Unreal Engine 5’e entegre edileceğini açıkladı. Radeon RX 7000 GPU, Unreal Engine 5 demosunda FSR 2.0 ile 60 FPS’ye ulaşabiliyor, ancak FSR 3.0 aldı yeni teknoloji devreye girdiğinde performans 112 FPS’ye tırmanıyor. Muhtemelen FidelityFX Super Resolution tam olarak hazır değil. AMD bu nedenle ayrıntı vermekten kaçınıyor. Ancak ilk testlerde iki kata kadar performans artışı vaat ediliyor.
FSR sürüm 3.0 ayrıca Fluid Motion Frames (Hareketli Akışkan Kareler) teknolojisini destekliyor. Bu teknolojiye dair tek bir detay bile verilmedi. İsimlendirmeye bakarsak DLSS Frame Generation tekniğine benzer bir yaklaşım benimsenecek.
AMD şu anda FSR kullanan 216’dan fazla oyun ve uygulamaya sahip olsa da bunların çoğu FSR 1 tabanlı. FSR 2.0 bile halen çok yeni ve Mayıs 2022’de ortaya çıktı. FSR 2.1 güncellemesi ise gölgelenmeyi ortadan kaldırmaya ve görüntü kalitesini daha da iyileştirmeye yardımcı olmak için algoritma bazlı iyileştirmeler getirdi.
İşin iyi tarafı, FSR teknolojisi açık kaynaklı ve oyunlara uygulamak oldukça kolay. Kırmızı takım muhtemelen DLSS 3’e bir yanıt vermek için elini çabuk tutmak istedi. FSR 3’ün önümüzdeki yıl geleceği söyleniyor. 2023 çok uzun, ancak AMD belirli bir zaman dilimi vermek istemiyor.